Rättvist???

Jag satt framför teven i torsdags å zappade runt lite, å så råkade jag fastna framför S.O.S Gute. För så här i jultider är det ju bara crap på tv;)
Anyway, jag blev både ledsen, besviken och förbannad när jag såg hur orättvist vårt samhälle fortfarande är=(.........Det handlade om en stackars bonde med familj som såg sin ladugård brinna ner till grunden, för brandmännen kunde bara förhindra att branden inte spred sig. Men det som gjorde mig så ledsen var att i ett utav husen var det kvar 100 söta små mjölkkor som givetvis var vettskrämda och råmade hjärtskärande brrrrrr.

Brandchefen tog ett beslut och det beslutet var att det var för riskabelt att skicka in sina mannar eftersom taket kunde rasa in! Det beslutet som istället togs var att kossorna nödslaktades sköts till döds. Men då slog mig tanken att om det varit människor där inne hade dom gått in utan nån som helst tvekan, men det är ju "bara" djur, det gör väl ingen skillnad??  Djur kan inte prata ett språk som vi förstår men det betyder inte att dom är dumma!! Jag måste erkänna att det kom några salta tårar snyft, ja
g säger skämmes!!! Eller vad säger du??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0